A zenekar XIII. kerületi Dixiland néven 1963-ban Ki Mit Tud tehetségkutató versenyt nyert. A névből is látszik: dixiland volt a fő zenei stílus, méghozzá az akkor divatos európai változata, a könnyed, dallamos, improvizatív Chris Barber féle irányzat. Az ORI és az Interkoncert felfedezte, hogy profi, tanult és tehetséges muzsikusokból áll a csapat, ezért rögtön munkába is fogták őket. Megkezdődtek a hazai és külföldi esztrád műsorok, tánczenei sorozatműsorok. Éveken keresztül az Express zenekarra építve számtalan előadáson vettek részt. A magyar könnyűzenei élet valamennyi szólistája rajongott értük, mindenki élvezte a színvonalas, hangulatos, jól hangszerelt kíséretet.
A kor igényének megfelelően a zenekarnak a slágerzene felé kellett fordulnia, ezért lassan elmaradt a dixiland. Sokat lendített az átalakuláson, hogy Solymos Tóni 1966-ban (gitáros, énekes) és Magyar Csaba 1967-ben (zongora, ének) csatlakoztak a zenekarhoz. Ekkor alakult ki a „klasszikus” Express hatos felállás, mely hosszú évekig stabilnak bizonyult: Malek Miklós (trombita, zongora, gitár, ének), Silye Attila ( pozaun, bassgitár), Magyar Csaba (zongora, ének), Dudás Csaba ( klarinét, alt saxofon, gitár), Puha Ferenc (tenor sax, tenor banjo), és Solymos Tóni (gitár, banjo, hegedű, ének).
A zenekarból külföldi munkavállalás miatt kivált Dudás Csaba és Puha Ferenc helyett egy igazán univerzális zenész, hosszas külföldi szereplésről hazatérve 1970-ben belépett a zenekarba: Kalmus Pál. Bariton, tenor, alt és szoprán sax, fuvola, zongora, gitár , hegedű és ének – ezeket hozta a bandába.
1970-től 1985-ig minden napos fellépések, turnék, szinte szünet nélküli munka jellemezte a csapatot. A szoc-tábor minden országában vendégszerepeltek. Minden Táncdalfesztivál nagyzenekarában ott ültek, a zenekar minden tagja számos más, főleg a Rádióban működő zenekarnak, és kisegyüttesnek is tagja volt. (Fáy, Körmendy, Jereb, Deák, Studio 11, -együttesek) Minden szabad idejüket a Filmgyárban, a Rádió 8-as studiójában, vagy a Hanglemezgyárban töltötték – mint studiózenészek.
Az Express „Aranykorszak” alatt csaknem minden évben megvolt a maga nagy Express slágere. Bár a fiatalság az Illés-Metro-Omega csapatot sztárolta, az Express az ország egyik legismertebb, legkedveltebb csapata volt. Kultúrált megjelenésük, látványos és hangulatos szinpadi előadásuk, és népszerű, megjegyezhető, énekelhető slágereik miatt nagyon népszerűek voltak. Nagyon bejött Solymos Tóni szóló énekesi, frontemberként előretolt, állandóan a közönséggel kommunikáló stílusa: ő lett az ország „rongyláb” Tónija.
A négy Made in Hungary (Tessék Választani) fesztiválnyertes dalaikon kívül (Hull az elsárgult levél, Jöjj hozzám, Drágám, Ahogy a két szemeddel nézel) számtalan slágerük közül néhány: Harmonikás, Tapsolj ma nevetve, Oh egy kis csók, Sosem elég, Véletlen, Peches nő a Sári, Alkonyat, Kislány vigyázz stb.
Végül részletes életrajz helyett néhány számadat: 356 Express rádiófelvétel (Ehhez még hozzá jön a szólistákkal felvett többszáz dal), 8,5 millió(!) eladott bakelit a világban. Magyarországon kiadott öt nagylemezük mind arany és gyémánt lett hetek alatt. 1963-1985-ig 8000 körüli élő koncert.
1982-ben csatlakozott a zenekarhoz a Bergendy zenekar egykori kitünő dobosa Debreczeni Csaba.
1983-tól 2002-ig Hofi Gézával a Madách Kamara Szinházban közel 2000 előadáson láthatta őket a közönség (Hofélia, Élelem Bére).
2014-ben ünnepli az Express az ötvenéves jubileumi évét. Ebből az alkalomból újra összejött a csapat, és egy vidéki turné után Budapesten a Syma Csarnokban , egy gálakoncert (melynek vendégei Kovács Kati, és Koós János) keretében zenei „szellemidézés”-sel ajándékozzák meg a közönséget (és magukat).
A jubileumi koncert óriási sikerrel lezajlott. Telt ház. ünnepi hangulat. Természetesen a koncert után azonnal felmerült a kérdés: szabad e ezt most abbahagyni. És a csapat a folytatás mellett döntött. 2018 év végéig még évente 4-5 szóló koncertet rendeztek. 2018 végén egy összejövetel alkalmával a zenekar megállapodott a befejezésben. Nem lesz több Express koncert, nyugállományba vonult a csapat. Solymos Tóni a trió formátumával viszi tovább a dalokat, járja az országot, életben tartja az Express életművet és a legendát.